Home Shaklee Parents Tips Travel My Love Misc

Tuesday 12 September 2017

Ostematrix : Pembekal Kalsium Terbaik Untuk Tulang

سْمِ اللهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيْمِ 
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته 

Baru-baru ni semua penggemar suplemen Shaklee risau bila Ostematrix kehabisan stok dekat HQ. Samalah dengan Kea jugak disebabkan pregnant kali ni Kea tak boleh telan walau setitik pun susu. Kalau telan je muntah, telan je muntah. Masa Qisya dulu telan lah berdozen pun, Kea tak gentar pun. Cewahh. Yela risau jugak, kalau tak minum susu macam mana baby nak dapat kalsium yang mengcukupi sepanjang kehamilan. Betul tak? Eh, berbulan-bulan jugak la Ostematrix takde stok dekat HQ sama ada walk in ataupun beli online. 

Tunggu punya tunggu, akhirnya benda yang dinanti tiba jua. Tanggal 31 May 2017, akhirnya masuk ke pasaran Malaysia setelah berbulan-bulan kehabisan. So, bila dah ada ni Kea grab 3 botol sekali nak buat stok. RIsau nanti habis stok lagi, acaner. Buat preparation untuk pantang sekali. Alpa kelebihan Ostematrix ni sampai buat semua pengamal Shaklee ni tertunggu-tunggu ye? Haa. Mohla nak citer.

Ostematrix ni sebenarnya adalah kalsium. Kalau tak silap Kea, dulu namanya Calsium Magnesium, lepas tu barulah ditukar menjadi Ostematrix. Seperti yang kita tahu, anggota badan seperti tulang dan gigi memerlukan kalsium yang mengcukupi supaya ia berfungsi dengan baik. Tulang adalah struktur yang sangat, sangat, sangat penting dalam tubuh badan kita. Sebabnya, tulang ni merupakan kerangka yang menyokong tubuh , berat badan dan organ dalaman yang penting macam paru-paru, jantung, hati dan ginjal. Selain dari tu jugak, tulang ni membolehkan kita menggerakkan otot-otot dan badan dengan bebas.



Akibat kekurangan kalsium

Kurangnya kalsium dalam badan boleh menyebabkan pelbagai penyakit kepada tubuh badan. Antaranya ialah :



Fungsi kalsium untuk tubuh badan

Selain membekalkan kalsium untuk tulang dan gigi, banyak jugak peranan kalsium untuk tubuh badan ni. Boleh dikatakan kalsium ni fungsi dia pelbagai untuk tubuh badan manusia. Antaranya ialah :
  • Membantu dalam pembentukan tulang dan gigi yang sihat
  • Membantu perkembangan dan kesihatan otak
  • Melindungi dari kanser payu dara dan kanser usus
  • Membantu mengawal kadar tekanan yang tinggi
  • Mengatasi buasir, penyakit sendi, sakit pinggang dan kekejangan otot
  • Menjaga kestabilan tekanan darah
  • Mencegah penyakit jantung
  • Melancarkan peredaran darah
  • Mencegah pendarahan akar gigi
  • Mengatasi kulit tangan / kaki pecah-pecah dan kering.
  • Membantu pertumbuhan tulang dan gigi.
  • Mencegah osteoporosis pada tulang

kenapa mesti Ostematrix?

Kenapa mesti ostematrix? Ni soalan bijak. Sebelumtu kena tahu dulu apa benda ostematrix ni. Dari istilah sainsnya, Oste adalah satu istilah yang dikaitkan dengan tulang manakala Matrix pula merujuk kepada kandungan di dalam sel tulang yang berbentuk collagen. Ni bukan Matrix reloaded tu tau. Matrix ni terbina melalui kalsium dan magnesium dengan tujuan menguatkan tulang-tulang

Ostematrix Shaklee mengandungi Kalsium, Magnesium dan Vitamin D sebagai bahan utama yang diuji secara klinikal. Selain itu, Zinc, Cooper, Manganese dan Boron juga terkandungan dalam Ostematrix tapi dalam percentage yang rendah.

Magnesium
Tahu tak magnesium sangan penting untuk metabolisme kalsium. Sape pernah kena migrain? Mesti ada kan? Magnesium dalan ostematrix ni membantu mengelakkan pembuluh darah menjadi kejang, yang mana ia adalah salah satu punca yang dipercayai penyebab kepada migrain. Ni bukan Kea cakap tau, memang ada kajian yang telah dibuat keatas Magnesium dan terbukti membantu mengurangkan sakit kepala migrain dan mengurangkan frekuensinya

Vitamin D
Vitamin tersangatlah penting untuk penyerapan kalsium yang optimum. Kalau dalam kalsium tu tak ada Vitamin D, tak akan diserap oleh tubuh, silap haribulan boleh tertinggal sebagai batu dalamginjal atau pundi kencing. Badan pun tak akan dapat 'hormon calcitrol (vitamin D aktif), yang mana tanpa hormon calcitrol yang mengcukupi, badan akan ambil kalsium dari tulang yang sedia ada. Tu yang tulang-tulang korang lemah tu.


kelebihan ostematrix shaklee

Ostematrix ni sangat-sangat bermanfaat especially untuk ibu hami, berpantang dan menyusu. Sebabnya mommies ni perlukan kalsium yang mengcukupi untuk dibekalkan kepada bayi dalam kandungan dan yang menyusu. Tapi bukan mommies je kena ambik, yang bukan mommies pun kena ambik sebab badan kita memerlukan 1000mg kalsium setiap hari. Selain daripada mempunyai manfaat yang sama dengan kalsium lain, antar manfaat ostematrix adalah


  • Meringankan stress
  • Melegakan sakit ketika haid
  • Membantu dalam masalah gastrik
  • Penting untuk pembekuan darah, menstabilkan transmisi impuls saraf & merehatkan otot sewaktu kontraksi
  • Mengurangkan risiko praeklampsia
  • Membantu mengurangkan sakit belakang
  • Membantu mengurangkan kebas dan sesemut
  • Membantu melegakan sembelit
  • Membantu mengawal kolestrol
  • Menggalakkan kulit yang cantik
  • Melegakan sakit-saki sendi
  • Membantu melembutkan najis
  • Membantu mengatasi migrain
  • Membantu dalam masalah buasir

testimoni pengguna

Sebelum Kea korang tengok testimoni pengguna, Kea nak share pengalaman sendiri. Masa berpantang Qisya dulu Kea tak ambik pun set berpantang Shaklee ni. Apa yang Kea perasan, masa nak "yak" tu ya Allah seksa sangat rasanya. Takut, ngeri pun ada. Almaklumlah tiga empat hari tak "yak". Cramp masa mengandung tak payah cakapla. Malam je kena simpul biawak. Mr D la yang selalu jadi mangsa Kea. Nasib baik dia bangun and sudi urutkan kaki. Bangun pagi, tumit kaki masa berpijak tu mesti sakit-sakit.

Tapi kali ni, masa berpantang Qaisara , Kea berjaya ''yak'' pada hari ketiga. Tu pun takdelah sampai berpeluh-peluh dalam toilet. Smooth je. Sepanjang pregnancy pun, takde cramp, kebas, kejang or simpul biawak ke apa ke. Alhamdulillah. Bangun pagi sakit-sakit kaki pun takde. Bahagia je hidup.



TESTIMONI 1



TESTIMONI 2



TESTIMONI 3


TESTIMONI 4

TESTIMONI 5


TESTIMONI 6

TESTIMONI 7
 TESTIMONI 8


TESTIMONI 9

TESTIMONI 10

TESTIMONI 11

TESTIMONI 12


TESTIMONI 13


TESTIMONI 14

Awesome kan. 


Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee
Untuk Sebarang tempahan dan konsultasi : 

2 comments:

  1. Hai kea. KakRehan melawat kawasan. Ostematrix all time favourite kakRehan. Since 2011 lagi makan. Masa pregnant amal best sesangat lawas dan takde kejang simpul biawak tu ha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Kak Rehan. Me too kak. Dah tak risau nak masuk toilet dah lepas bersalin.

      Delete

ALL COPYRIGHT RESERVED TO KEAFIRZA @ 2018